15 Eylül 2015 Salı

2015-2016 Şampiyonlar Ligi | Tahminler


UEFA Komitesi 18 Eylül 2014 günü Nyon da yaptığı açıklamayla 2015-2016 sezonundaki Şampiyonlar Ligi finalinin Milano da oynanacağını söylediğinde Inter ve Milan taraftarları o statta olup evlerinde kupa kaldırma hayalini kurmaya başlamışlardı bile. Ancak evdeki hesap çarşıya uymadı ve iki takım da Avrupa vizesi alamadılar.Yazımın konusu ne Inter'in yıllardır süregelen başarısızlığı ne de Milan'ın eski günleri arıyor oluşu. Şampiyonlar Ligi bu akşam başlıyor ve belki de kendimle sene sonunda eğlenmek için tutmayacak(!) tahminlerimi yazıya dökmek istedim.

Kim Kazanır ? = Geçtiğimiz sezon önüne gelen rakibi darmadağın ederek şampiyonluğa ulaşan Barcelona Suarez-Messi ve Neymar üçlüsüyle otoritelere göre en büyük favori konumunda. Ancak ben şampiyonluk yolunda altın tahmini Atletico Madrid'e veriyorum.Roja yaz transfer dönemini verimli geçirdi ve kadrosuna Jackson Martinez,Carrasco,Vietto,Kranevitter,Filipe Luis ve Borre gibi çok yetenekli isimleri kattı.Atletico Madrid'in şampiyonluğa ulaşacağını düşünüyorum.. ( Umarım bu tahminde yanılırım! :) ) 


Hangi Ülkenin Takımları En Başarılı Olur ? = İspanya bu sezon bir ilke imza attı ve 5 takımı birden Avrupa'nın en büyük arenasına yollamayı başardılar.İçlerinden en zor gruba düşen ise aralarına sonradan dahil olan Sevilla oldu. Real Madrid,Barcelona ve Atletico Madrid -ki benim kişisel favorim- gibi takımları düşündüğümüzde İspanya'nın erken bir kura çakışması olmazsa yarı finale üç takım sokacağı aşikar duruyor.Valencia'nın ve Sevilla'nın da gruptan çıkacaklarına inanıyorum.Almanya Bayern ve Wolfsburg dışında pek ümit vaat etmiyor bana.Leverkusen çok güçlü ancak zor bir grup çektiler.En çok merak edilen İngilizler ise bu sezon yine şampiyonluk umuduyla yola çıkıyor. Chelsea'nin içinde bulunduğu rezil durum,Arsenal'in Avrupa fobisini yenememesi,Manchester City'nin Avrupa da ki el ayak bağlanması ve Manchester United'ın da ne kadar hazır olduğu sorusu gibi sorunlar varken şampiyonluk planlarını bir süre daha ertelemek zorundalar.Ben İspanya diyorum.

Sürpriz Takım ? = Üç tane takımım var aslında bu merak edilen yer için.Sergiy Rebrov eşliğinde imkansız denilen şeyleri yapan ve hala yapmak isteyen Dynamo Kyiv ilk sürpriz adayım.Yarmolenko'nun maksimumunu oynaması halinde gruptan çıkacaklarına da inanıyorum. Yaz transfer dönemini sükseli geçiren Valencia diğer bir sürpriz adayım.Kolay ve sıkıcı bir grup gibi gözükse de Lyon,Gent ve Zenit ile aynı grupta yer alacaklar.Maçlardan gelecek kemik seslerini duyar gibiyim! Son olarak ise Malmo. Mucizeyi gerçekleştirerek Şampiyonlar Ligi'ne katılan İsveç ekibi kendini Real Madrid,PSG ve Shakhtar grubunda buldu ama kendilerinin küçümsenmeyecek bir takım olduklarını kanıtlayacaklardır.Son olarak Manchester City'nin de çeyrek finalden ilerisini göreceğine inanıyorum.

Düşüş Adayım ? = Kesin olarak Juventus,çok mu emin konuşuyorum bilmiyorum ama gruptan çıkacaklarına ihtimal vermekte zorlanıyorum.Vidal,Pirlo ve Tevez gibi kadronun en kilit beş elemanından üçünü kaybetmelerinin üstüne çok zor bir gruba düştüler.Son finalisti parlak günler beklemiyor.

Beklediğim,kilit maçlar = Memphis Depay'ın PSV deplasmanına çıkacağı maç , Di Maria'nın Bernabéu tribünlerine merhaba diyeceği maç ve Arsenal-Bayern maçları.

Gol Kralı =  Cristiano Ronaldo ve Lionel Messi'den başka bir ismi buraya yazmak beni farklı gösterebilir ama bunu yapmak istemiyorum.İkisinden biri olacaktır,plase isim arıyor olsaydım bunlar Neymar ve Antoine Griezmann olurdu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder